Facebook Markedsføring

Facebook markedsføring der virker!

Vi hjælper dig med Facebook-annonceringen

Hvilken branche arbejder du i? 

Bliv synlig på de sociale medier!

Med Facebook markedsføring

have & park motorsav

Læs vores case om Rosenholm Have & Park

Fejler dine Facebook ads?

Det er relativt nemt at opsætte sin virksomhed med Facebook Business. Dette betyder, at flere vælger at prøve kræfter med annonceringen selv. En lille Youtube-tutorial og man er klar-parat. Dog oplever mange, at Facebook-annonceringen fejler deres forventninger og trækker i budgettet uden resultater.

Det er her, et konsulentfirma kommer ind i billedet. Vi har den nødvendige viden, der sætter jer i en stærk position. Vi bestræber os på at møde virksomhederne i øjenhøjde, hvor budget og behov bliver målt og vejet inden start – derved kan I få Facebook-annoncering til netop jeres virksomhed, uden budgettet løber løbsk. 

Målrettet annoncering

Facebook-annoncering er et populært tiltag, når virksomheder vil have større synlighed og interaktion på de sociale medier. Hos IT Stack er vi specialiseret i den digitale markedsføring og har hjulpet mange små og mellemstore virksomheder med deres Facebook-annoncering.

Det helt fantastiske ved Facebook, er jeres mulighed for at ramme en meget specifik målgruppe. Annonceringen lader jer komme helt tæt på de potentielle kunder. Som konsulenter, kan vi operere i helt lokale placeringer og ramme de brugere, som er mest tilbøjelige til at blive overbevist af jeres annoncer. 

Se vores cases her

christian juhler
Få en snak om Facebook med Christian

Tlf: 78 70 31 43

Vil du i kontakt med kunderne?

IT Stack kan hjælpe med rådgivning, opsætning og vejledning i Facebook-annoncering. I fællesskab finder vi vejen til jeres målgrupper. 

Vi viser vej til kunderne

Facebook-annoncering på jeres måde

Facebook-annoncering er et marketing platform, som rigtig mange virksomheder vælger at bruge. Er man skarp til det, kan Facebook-annoncering blive en succesfuld oplevelse, men man skal have en klar forståelse for både de tekniske aspekter, samt de underliggende marketingteorier på sociale medier.

Når virksomheder selv springer ud i annonceringen, oplever de oftest en frustrerende side af sociale medier, hvor deres budget sjældent stemmer overens med resultaterne. Derfor vælger flere og flere at lade specialister tage styringen, når det kommer til Facebook-annoncering, da det er vigtigt at kende sine muligheder og begrænsninger på den gigantiske platform.

Når man får tilkoblet et konsulentfirma til sin Facebook-annoncering, er det vigtigt at forstå, hvor pengene helt præcis bliver brugt. Hos IT Stack gør vi meget ud af at give vores kunder en klar opdatering på de opgaver, vi varetager. Prisen på annonceringen afhænger derfor af jeres målsætning, budget og de arbejdsopgaver, som vi skal behandle. Nedenfor giver vi en oversigt over de fire vigtigste tiltag, vi som specialister skal udarbejde, når I skal have Facebook-annoncering.

Hvad er målet?

Facebook-annoncering er et fantastisk redskab, når man som virksomhed vil nå ud til helt specifikke målgrupper. Men som det også viser i navnet, er det ekstremt vigtigt at forstå målene med annonceringen først. Facebook tilbyder os rigtig mange muligheder og værktøjer til deres markedsføringskanal, men det betyder også, at vi skal være ekstremt gode til at forstå vores egne behov.

En klar og præcis målsætning er mere end blot et ønske om at tiltrække kunder. På Facebook finder du nemlig mange forskellige brugere, der opfører sig ganske forskelligt, når det kommer til annoncer. Derfor er det vigtigt at vide, hvordan du vil have folk til at reagere på dit materiale – handler det om at få så mange som muligt til at se annoncen eller skal brugerne interagere med den? Måske er målet, mest konvertering som muligt – altså, at kunderne køber produkterne med det samme.  

Hvordan skal annonceringen forløbe?

Når man først har defineret sin målsætning for virksomhedens Facebook-annoncering, kan man begynde at sætte rammer op omkring annonceringens forløb. Her hjælper vi med at udforme en helt klar strategi, der giver mening for målsætningen. I får en plan for eksekveringen og vi får sat et passende budget for projektet.

I modsætning til et tiltag som SEO, er det vigtigt at forstå, at Facebook-annoncering har en anden størrelse, når det kommer til priser og budget. Kobler man et konsulentfirma på sin annoncering, skal man selvfølgelig betale for arbejdskraften, men man skal ligeledes planlægge budget til selve annonceringen – altså de beløb, man vil koble på de forskellige kampagner. 

Indhold der matcher virksomheden

Når det kommer til indholdet i jeres Facebook-annoncering, kan det være meget forskelligt, hvor meget virksomheden kan tilbyde af hjælp. Hos nogle virksomheder, har Facebook været en aktiv del af forretningen i mange år, og de har en klar fornemmelse af det indhold, der skal uploades og kan selv lave materialerne. Hos andre, kan indholdet i Facebook-annonceringen være svært at overskue, hvis man aldrig har været synlig på de sociale medier.

Vi forstår, at det kan være en udfordring at navigere i relevant indhold, som både underholder og sælger. Derfor gør vi os umage med, at skabe en Facebook-annoncering, som udstråler de budskaber og værdier, som passer til virksomheden. Det hele skal gå op i en højere enhed, således at brugerne kan genkende jer fra annonce til hjemmeside. 

Remarketing og retargeting

Når man først træder ind en verden af digital markedsføring, oplever man rigtig mange forskellige udtryk, der kan forvirre mere end de gavner. To af de vigtigste termer, i bl.a. Facebook-annoncering, er hvad man kalder remarketing og retargeting. De minder meget om hinanden og er begge væsentlige elementer i strategien for Facebook-annoncering.

Gennem en remarketing går man målrettet mod de brugere, der har klikket ind på et specifikt produkt på jeres hjemmeside. Derved får Facebook-brugeren annoncer, der udelukkende kører remarketing på produkter de allerede har vist interesse for. Retargeting arbejder på samme måde som remarketing, men i en bredere forstand. Her kører man annoncer til brugere, som har interageret med hjemmesiden, på den ene eller anden måde – om de har tilmeldt sig nyhedsbrev eller bare surfet rundt. Uanset hvad, fungerer annoncerne som en lille reminder, på deres forrige interesse for jeres brand.

Når Facebook giver igen

Du har mulighed for at læse om vores forskellige cases, hvor Facebook-annoncering har været en vigtig spiller i deres digitale strategi. Vi har hjulpet mange forskellige virksomheder, både små og halvstore, med deres markedsføring på Facebook.

christian juhler
Få en snak om Facebook med Christian

Tlf: 78 70 31 43

Er Facebook ads det næste skridt?

Vil I høre mere om jeres muligheder på Facebook? 

Tag en snak med os om Facebook-annoncering – vi ser jeres virksomhed i øjenhøjde og hjælper jer skridt for skridt.

Det kan betale sig

Facebook i en større sammenhæng

Facebook er verdens største sociale netværk og rummer rigtig store muligheder, når det kommer til annoncering. Vi har hjulpet rigtig mange virksomheder på vej i deres digitale markedsføring, hvor Facebook-annoncering er et skarpt og unikt redskab, når man skal ramme specifikke målgrupper.

Vi arbejder ofte med Facebook-annoncering som et supplerende element til en overordnet digital strategi, der skal sikre mere synlighed og vækst for de små og mellemstore virksomheder. Det betyder, at Facebook som regel er et tiltag, der komplimenterer både Google Ads og SEO rigtig godt. 

SEO og Google Ads

Det handler dog ikke om at springe ud i utallige markedsførings-kanaler på én gang, med mindre virksomheden er udrustet til det. Det handler om at skabe en digital tilstedeværelse, der giver mening for virksomheden. SEO og Google Ads er to digitale tiltag, som kan have stor betydning for virksomhedens synlighed i søgemaskinerne – om det er gennem annoncering eller målrettet organiske besøg.

Kombineret med en synlighed i søgemaskinerne, kan Facebook-annoncering gå målrettet efter de brugere, som klikker sig ind på hjemmesiden, uden at gøre andet. Det er her, en strategi som retargeting kommer ind i billedet – en fantastisk mulighed for at skabe kontakt med tidligere interesseret brugere.

Læs vores cases her

We Solve Real Problems

Lad os hjælpe jer online

Google Ads

En ideel mulighed hvis man gerne vil være mere synlig på Google, er Google Ads. Ligesom Facebook, kan det tilføje en masse aspekter i jeres online markedsføring, som kan gavne jer. Her kan I få en større forståelse for markedet indenfor jeres branche og lade kundernes vaner guide jeres strategi.

Zendesk opsætning

Vi hjælper gerne med opsætning af Zendesk og kan rådgive og vejlede jer i forhold til deres udbud og systemer. Om I mangler et kommunikationssystem til salg eller service, kan vi klare en opsætning til det hele. Vi er Zendesk partner og introducerer jer ordentligt til systemet.

SEO

SEO kan give jeres virksomhed muligheden for at rykke længere op i søgemaskinerne. Det betyder på længere sigt, at jeres virksomhed bliver mere synlig og rammer på relevante søgeord. Kunderne finder hurtigere frem til de produkter i tilbyder, da hjemmesiden bliver opdateret ud fra de specifikke krav.

pc på bord med tekst på skærmen

Få en uforpligtende snak

Tag en snak med Christian eller Nikolaj, og bliv klogere på hvilke aktiviteter du bør prioritere.