Ringgaardens Cykler

Ringgaardens cykler - case
Ringgaarden-cykler-mobil

Hos Ringgaardens Cykler ville de gerne have en hjemmeside, der afspejlede deres personlighed og gav et godt indtryk af butikkens udvalg. Hjemmesiden skulle være enkel og kræve minimal vedligeholdelse i hverdagen. Den skulle fungere som et yderligere udstillingsvindue til den fysiske forretning.

Ringgaardens Cykler er en lokal cykelforhandler i Århus. De forhandler alt, du har brug for til din cykel og er medlem af Brancheforeningen Danske Cykelhandlere, der garanteret en specialiseret service. De tilbyder reparation og udfører service på alle typer cykler, der triller gennem værkstedet. Ringgaardens Cykler er ejet af Kenneth, der dagligt driver forretningen i Århus.

ringgaardens cykler butik

En hjemmeside i øjenhøjde

Vi udviklede en god hjemmeside i WordPress, der ikke blev for kompliceret. Det skulle være nemt for Kenneth og personalet at tilgå backenden, så brugervenlighed var et vigtigt element både foran og bagtil.

Vi havde fokus på hastighed, så butikken ikke mistede kunder til utålmodighed. Webshoppen blev opsat i samarbejde med Bikedesk, der tit indgår i samarbejde med IT Stack, når vi håndterer cykelhandlere.

Webshop er ikke altafgørende

Ringgaardens Cykler har sin base i Århus og sælger primært sine produkter i den fysiske butik. Kenneth var afklaret fra start og vidste at webshoppen ikke skulle, eller kunne, overtage deres primære salg i butikken. Derfor er hjemmesidens webshop et supplement til det fysiske salg, men også et katalog for kunder, der ender med at købe fysisk i butikken alligevel. Denne tilgang til nethandel har givet Kenneth en simpel hjemmesidestruktur, der kræver minimal vedligeholdelse fra hans side.

Personligt og genkendeligt design

Kenneth havde god kontakt og føling med sit kundesegment fra start. Det var tydeligt, hvad Ringgaardens Cykler stod for, og hvor de ville hen. Vi tog udgangspunkt i deres personlighed på hjemmesiden, så kunderne kunne genkende den fysiske butik i designet. Vi brugte masser af videomateriale og gode billeder, der understøttede butikkens århusianske atmosfære.