Roba – Designshop

Roba Designshop
roba-mobil

Den Sønderjyske isenkræmmer Roba ønskede at satse 100% på deres online B2C webshop. Deres daværende løsning kunne ikke rumme de mange produkter og derfor fik hele virksomheden en digital "makeover", hvor IT Stack skabte en ny digital identitet samt en ny webshop, som levede op til de mange produkter uden at gå på kompromis med hastigheden af webshoppen. IT Stack står også for alt markedsføring for Roba og siden vi har lanceret den nye webshop har vi skabt solide resultater på både SEO og Google Ads delen. Roba lever udelukkende af deres webshop i dag.

Hvordan og hvorfor
Samarbejdet med Roba udspringer fra et personligt bekendtskab. De haltede på den digitale front og manglede et overblik. Specielt deres daværende webshop var tung at danse med. Den var langt fra brugervenlig, og kunderne havde svært ved at finde produkterne. Vi fik hurtigt overblik over Robas største udfordringer og på intromødet fik vi etableret deres vision for fremtiden. Vi tog udgangspunkt i deres vigtigste behov og arbejdede derefter ud fra deres input og forventninger. Vi blev enige om at udskifte hele webshoppen og udarbejde en digital strategi for det kommende år. Vi endte med at give Roba en komplet løsning med ny webshop, SEO og Google Ads.

roba mobilvisning

Klaus Vendelbo Jensen | CEO

» IT Stack er yderst professionelle og har VIRKELIG hjulpet med at få åbnet op for annoncering hos Google. Derudover har de lavet vores webshop, en meget professionel side, som vi har fået megen ros for. «

Den ideelle case: Udvikling over flere omgange

Roba har på mange punkter været den perfekte case for IT Stack. Vi har lavet Robas hjemmeside over flere omgange, og det har givet plads til forbedringer og udvikling.

Vi udviklede i første omgang en ny hjemmeside i WordPress med tilhørende webshop. Den blev brugervenlig, overskuelig og med et kontinuerligt design, så kunderne kunne genkende Roba på sitet. Den havde stor succes med stigende konverteringsrater. Efter et år indledte vi et nyt projekt med Roba, da deres online succes krævede yderligere udvikling.

Vi skulle have mere fokus på kapacitet, da forespørgslen var steget. Vi lagde vægt på de interne processer, så det blev nemmere for Roba at arbejde i systemet. Vores erfaring fra den første webshop gav os de perfekte forudsætninger for at optimere designet. Det blev nemmere at vedligeholde, så Roba kunne skrue ned for budgettet. Da version 2 blev udgivet steg deres omsætning med 100 – 150 %. Roba er et perfekt eksempel på de muligheder, som nye tiltag kan give. Vi har haft et stærkt samarbejde, der har givet os lov til at skubbe dem videre i deres digitale rejse.

SEO skaber bunden for omsætningen

Det blev hurtigt tydeligt, at Roba havde stort online potentiale. Vi introducerede dem for SEO hurtigt i forløbet og lagde en klar strategi for optimeringen, hvor vi lavede en keywordanalyse, som de derefter selv kunne hjælpe med at implementere. Yderligere analyser af konkurrence og trends har øget synligheden på Google. SEO har givet Roba en stigning på 350 % flere organiske besøg, og de har nu mere end 50 søgeord i top 3.

Med en webshop der spiller og SEO der kontinuerligt arbejder Roba op på Google, begyndte vi at rette blikket mod yderligere markedsføring. Roba kunne sagtens håndtere endnu et boost i salget, så vi introducerede dem til Google Ads.
Annonceringen på Google blev ganske rigtigt deres billet til en større omsætning. Vi opsatte dem til Google Shopping, så deres produkter blev så synlige som muligt. Deres ROAS viste allerede fantastiske resultater efter kort tid, hvor de nu har 12:1 i profit. Google Ads gav et stærkt udgangspunkt, der i høj grad forstærkede den ønskede udvikling.

Bonfeu
roba case mobilvisning