Roba, Den sønderjyske Isenkræmmer

Situationen

Roba.dk er en online isenkræmmer med base i Aabenraa. Roba har specialiseret sig i faget, hvor de tilbyder professionel rådgivning til både design og livsstil. Roba forhandler kun unikke mærker, som de importerer direkte fra producenten. De er specielt kendt for mærket Tramontina, som de har forhandlet igennem mange år. 

Roba formår at sætte kvalitet og god service højest, hvilket har givet dem stor opmærksomhed fra forbrugerne. Det gode ry er spredt blandt private og professionelle kunder, hvor både restauranter, caféer og storkøkkener har benyttet sig af deres services. 

Samarbejdet udsprang fra et personligt bekendskab. Det blev tydeligt, at Roba haltede på den digitale front – specielt deres webshop manglede overblik og brugervenlighed, og produkterne var svære at finde.

Resultatet

Baseret på en indgående analyse af Roba, fandt IT Stack velunderbygget grund til at udskifte hele webshoppen for Roba, samt udarbejde en digital strategi for det kommende år. Vi gav Roba en komplet løsning, der udgør både webshop, SEO, Google Ads og Facebook.

Vi udviklede en ny hjemmeside, med en tilhørende webshop, som havde fokus på brugervenlighed og designlinjer. Den skabte genkendelighed og gjorde det nemt for kundesegmentet, der handler hos Roba, at bruge sitet. Dette har bidraget til en højere konverteringsrate.

Ud fra den digitale strategi, blev det hurtigt tydeligt for os, at Roba havde meget potentiale, og vi startede med at implementere SEO. Roba kunne bidrage til arbejdet, og selvom SEO er en langsigtet strategi, så vi resultaterne relativt hurtigt. 

Da vi kunne fornemme, at både webshoppen og Roba var klar til et større boost, blev Google Ads og Facebook tilføjet til deres online markedsføring. Vi havde fuld kontrol over processen, men inkluderede Roba i arbejdet – det resulterede i en sparring, der optimerede deres markedsføringskanal, hvor Roba hjalp os med at samle data, i en branche, som de kender bedst. Denne kombination af arbejdet er nøglen til stor omsætning for Roba.

Webshop

SEO

Nyhedsbrev

Annoncering

Hvordan og Hvorfor

Når hjælpen er nær

Vores samarbejde med Roba udsprang fra et personligt forhold, hvor vi havde fulgt med på sidelinjen. Det første, introducerende møde, kunne vi bedømme virksomhedens reelle udfordringer og fremtidige ønsker. Vi tog udgangspunkt i Robas vigtigste behov og arbejdede derefter ud fra deres input og forventninger. I løbet af kort tid, begyndte implementeringen af deres nye online tiltag, og det tog tæt på et år at få sitet op i det rette gear – men det skulle vise sig at blive Robas vej til en succesfuld fremtid. 

En hjemmeside man forstår

Roba.dk skulle vise sig at blive en stor succes. Den nye og forbedret webshop inviterede kunderne indenfor til et overskueligt og struktureret univers af lækre produkter. Det var vigtigt for os, at skabe en hjemmeside, der var brugervenlig og gav folk en god oplevelse. Hjemmesiden emmer af eksklusivitet, da den skal udstråle deres professionalisme og erfaring.

Menu-strukturen er gennemskuelig, så kunderne nu lokaliserer de relevante varer med det samme. Takket være et kontinuerligt design, afspejler hjemmesiden nu Robas identitet, med en faglig og personlig tilgang til isenkram-faget. 

SEO

Det blev hurtigt tydeligt for os, at Roba havde stort potentiale og vi introducerede dem derfor til SEO hurtigt i forløbet. Vi lagde en klar strategi for optimeringen, hvor vi analyserede relevante og specifikke søgeord til Roba, som de derefter selv kunne hjælpe med at implementere. 

Der er slet ingen tvivl om, at SEO har haft en kæmpe indflydelse på Robas succes. Den øgede synlighed har givet dem en stigning på 350 % flere organiske besøg og de har nu mere end 50 søgeord i top 3. 

AdWords

Med fremgang i webshoppen og SEO, begyndte vi at rette blikket mod de supplerende tiltag i markedsføringen. Vi konkluderede at det var muligt for Roba, at håndtere endnu et boost i deres salg, så vi introducerede  dem til Google Ads.

Annonceringen på Google blev ganske rigtigt deres billet til en større omsætning.  Vi opsatte dem til Google Shopping, så deres produkter blev så synlige som muligt. Deres ROAS viste allerede fantastiske resultater efter kort tid, hvor de nu har 12:1 i profit. Google Ads har givet Roba et stærkt udgangspunkt, der i høj grad forstærkede den ønskede udvikling.

Facebook

Robas succes bunder i en klar forståelse af deres behov, deres ressourcer, deres branche, samt deres forretning. Det er dog umuligt at eksekvere en digital strategi, uden at forholde sig til kundesegmentet – derfor introducerede vi også annoncering på Facebook som et supplement til deres online markedsføring. Facebook-annoncering giver virksomheder en fantastisk mulighed, for at opnå en større forståelse for deres kunder. 

Roba har siden opretholdt en kontinuerlig kommunikation på både Facebook og Instagram, hvor de markedsfører forretningen og deres aktuelle produkter – derved har vi sikret dem en god trafik fra sociale medier til deres webshop, hvilket betyder, at de har god forbindelse til det rette kundesegment. 

Resultater

0
AdWords gns. ROAS
0 %
øget konverteringsrate
0 %
flere organiske besøg
+ 0
søgeord i top 3

Udtalelse fra Roba

Jeg har benyttet IT Stack til AdWords og Facebook-arbejde i over 1 år nu og jeg har intet at klage over overhovedet! IT Stack er yderst professionelle og har VIRKELIG hjulpet med at få åbnet op for annoncering hos Google og Facebook. Derudover har de lavet vores website ROBA.DK, en meget professionel side, som vi har fået megen ros for, hos vores kunder og kollegaer i branchen. Hvis du vil have et seriøst bureau, der går den ekstra mil for dig kunde og som man kan opbygge gode relationer til, så skal du stærkt overveje IT Stack. Kan kun anbefales.
André Pickhard
CEO

Se mere af vores arbejde

pc på bord med tekst på skærmen

Få en uforpligtende snak

Tag en snak med Christian eller Nikolaj, og bliv klogere på hvilke aktiviteter du bør prioritere.