Rosenholm have park logo

Græsset er grønnere på den anden side

Situationen

Rosenholm Have & Park er en fysisk butik i Rosenholm, som sælger og servicerer maskiner til skove, haver og parker i et bredt omfang. Specielt mærket Husqvarna er stærkt repræsenteret i form af robotplæneklippere, havetraktorer og motorsave.

Butikken åbnede i 2004 og har lige siden fået opbygget et kendskab til en hård branche, som lever og ånder for god kvalitet og service. Butikken drives af indehaveren Helle, der sammen med hendes søn, Jesper, og svigerdatter, Anne, står for den daglige drift af butikken. 😀

have & park hækkeklipper
have & park motorsav
have & park havetraktor
have & park græsslåmaskine

Resultatet

Webshoppen har siden dens lancering været et fast element i Rosenholm Have & Parks forretning.
Med kontinuerlighed, vedligeholdelse og optimering af shoppen er der i dag over 2000 produkter på webshoppen. Dette har affødt, at Rosenholm Have & Park i dag omsætter for millioner. En af årsagerne til webshoppens succes er grundet et godt fundament. Webshoppen er opbygget med henblik på hurtige indlæsningstider og solid UX (user experience). Derudover kan shoppen håndtere rigtig mange produkter uden at blive langsom. Det solide fundament gør, at deres Google Ads bliver udnyttet til fulde, og derfor opnår de meget trafik til hjemmesiden.

En relation fra det virkelige liv

Tilbage i 2016 var Jesper på cykelferie i ”Tobago” ☀️ med hans cykelhold. Efter en hård dag i sadlen faldt Jesper i snak med sin holdkammerart Nikolaj om livet derhjemme ved siden af cyklen. Jesper brugte naturligvis en del tid i butikken, alt imens Nikolaj arbejdede med SEO (søgemaskineoptimering) samt udarbejdelse af hjemmesider og webshops.

Jesper fortalte Nikolaj, at de havde tanker om en online del af deres forretning, men de havde ikke rigtigt fundet den rette til opgaven. Efter en god snak blev begge parter enige om at følge op på muligheden om en online del af Rosenholm Have & Park efter turen.

Webshop

SEO

Nyhedsbrev

Annoncering

Hvordan og Hvorfor

Et samarbejde begynder

Kort tid efter turen til Tobago kontaktede Nikolaj Rosenholm Have & Park og præsenterede muligheden for at tilknytte en webshop til deres nuværende butik. Som enhver anden løsning krævede det både en økonomisk og en tidsmæssig investering for Rosenholm Have & Park. En investering som ville vise sig at være yderst fordelagtig.

Inkludering er vejen frem

Allerede fra start af inkluderede Nikolaj Rosenholm Have & Park i arbejdet med webshoppen. Specielt Anne blev introduceret til, hvordan produkter oprettes og hvordan billeder uploades. Designet og alle de funktionelle elementer stod Nikolaj for, mens Anne oprettede produkter og udformede tekster hertil. Samarbejdet resulterede i en lancering af webshoppen den 1. januar 2017 og har lige siden været en fast del af Rosenholm Have & Parks forretning.

SEO

Det første tiltag som blev implementeret, var fokus på SEO. Alle teksterne er blevet optimeret og udformet strategisk. Dette har resulteret i flere topplaceringer på konkurrenceprægede søgeord som: Husqvarna motorsav, Husqvarna automower, Husqvarna riders mm.

Som resultat består den organiske trafik i dag af 50% af alt trafik på sitet.

AdWords

Google Ads var et af de tiltag, som blev prioriteret efter få måneders SEO-arbejde. Selve opsætningen af Adwords inkluderede en kombination af Google Shopping, søgeordskampagner og en stærkt re-marketing.
Resultaterne på Adwords afspejler solide afkast på ROAS (return-on-advertising-spend) med 6:1 på ren profit og 30:1 på omsætningen. Med andre ord fik de seks kroner tilbage for hver krone, de lagde i Google AdWords. Dette er set over hele perioden, hvor Adwords har været i gang og er altså ikke blot et uddrag af data.

Facebook

Facebook annoncering er et af de seneste tiltag for Rosenholm Have & Park. Facebook er et stærkt værktøj og har givet en enorm indsigt i kundesegmentet hos Rosenholm Have & Park.
En bedre forståelse af kunderne betyder også, at efter Facebook annoncerne startede, har den generelle vækst taget til for butikken online såvel som offline. Facebook har genereret en ROAS på 5 og en solid kendskabsgrad til kunderne.

E-mail

Et automatiseret E-mail flow har skabt en tættere relation mellem Rosenholm Have & Park og deres kunder. Fordelen ved e-mail markedsføring er, at arbejdet kan udarbejdes få gange årligt og derfra holdes de interesserede følgere underrettet løbende. Det har betydet flere besøgende til de events, Rosenholm Have & Park afholder, og en generelt tættere kontakt.

Resultater

0
AdWords gns. ROAS
0 %
øget konverteringsrate
0 %
flere organiske besøg
+ 0
søgeord i top 3

Relvante links

Webshop

Se mere af vores arbejde

pc på bord med tekst på skærmen

Få en uforpligtende snak

Tag en snak med Christian eller Nikolaj, og bliv klogere på hvilke aktiviteter du bør prioritere.