Rosenholm Have & Park

Rosenholm Have & Park webshop

Rosenholm Have & Park ønskede at tage skridtet videre til den digitale sfære. De ville gerne have tilknyttet en webshop til den fysiske butik med fokus på SEO, Google Ads, Google Shopping og Facebook-annoncering. Det krævede en digital opbyggelse fra bunden. Vi udviklede en stærk webshop med håndtering af mange produkter og fokus på UX, hastighed, SEO, remarketing og en klar forståelse af kundesegmentet online.

Rosenholm Have & Park sælger og servicerer arbejdsmaskiner til skov, have og parker. De åbnede deres butik i Hornslet tilbage i 2004 og har siden opbygget et brand, der lever og ånder for god kvalitet og service. Butikken drives af indehaveren Helle, der står for den daglige drift af butikken med sin søn Jesper og svigerdatter Anne.

rosenholm have og park service af automower
Rosenholm Have-park butik
Full size screenshot af Rosenholm Have & Parks webshop

Fremtidens mål

» Have-Park har digitaliseret deres virksomhed over de seneste år, og i takt med den øgede vækst i deres butik sætter vi fokus på nye digitale redskaber, der skal optimere og automatisere deres arbejdsgang. «

Oplæring i webshop

Rosenholm Have & Park fik tilknyttet en webshop til deres fysiske butik. De havde et stort lager, og vi brugte tid på at oplære teamet i shoppens systemer, så de selv kunne oprette produkter og uploade billeder fra starten. På den måde kunne vi selv bruge tiden på at udarbejde et lækkert design.

Med kontinuerlighed, vedligeholdelse og optimering af shoppen er der i dag over 2000 produkter på siden. En af årsagerne til webshoppens succes er et godt fundament. Webshoppen er opbygget med henblik på hurtige indlæsningstider og solid UX (user experience). Derudover kan shoppen håndtere rigtig mange produkter uden at blive langsom. Dette gør det muligt at udnytte Google Ads korrekt og opnå massiv trafik til hjemmesiden.

Ingen webshop uden SEO og Ads

Et af de første tiltag efter webshoppens lancering i 2017 var søgemaskineoptimering. De fik lagt en klar plan og strategi for fremtiden, så hjemmesiden blev optimeret i overensstemmelse med Google. Vi udarbejdede bl.a. en søgeordsanalyse, konkurrentanalyse og trendanalyse, så vi kunne fordele arbejdsindsatsen. Det har resulterede i mange topplacering på konkurrenceprægede søgeord i branchen. Den organiske trafik består i dag af 50 % af alt trafik på sitet.

Google Ads var et af de tiltag, som blev prioriteret efter få måneders SEO-arbejde. Selve opsætningen af Adsinkluderede en kombination af Google Shopping, søgeordskampagner og en stærkt remarketing. Resultaterne på Adwords afspejler solide afkast på ROAS (return-on-advertising-spend) med 6:1 på ren profit og 30:1 på omsætningen. Med andre ord, fik de seks kroner tilbage for hver krone, de lagde i Google Ads. Dette er set over hele perioden og er ikke blot et uddrag af data.

Tættere på kunderne med Facebook og nyhedsbreve

Et automatiseret mailflow har skabt en tættere relation mellem Have & Park og deres kunder. Fordelen ved e-mailmarkedsføring er, at arbejdet kan udarbejdes få gange årligt og derfra holdes de interesserede følgere underrettet løbende. Det har betydet flere besøgende til deres event og en tættere kontakt.

Annoncering på Facebook er et af Have & Parks seneste tiltag i deres digitale markedsføring. Facebook er et stærkt værktøj, der har givet en enorm indsigt i deres kundesegment. Facebook har genereret en ROAS på 5 og en solid kendskabsgrad til kunderne.
Siden vi er startet med Facebook annonceringen, har det ikke kun givet gevinst på webshoppe. Med en bedre forståelse af kunderne er den generelle vækst også steget markant i deres fysiske butik.

Have-park butikken
rosenholm cover billede