Et af de første tiltag efter webshoppens lancering i 2017 var søgemaskineoptimering. De fik lagt en klar plan og strategi for fremtiden, så hjemmesiden blev optimeret i overensstemmelse med Google. Vi udarbejdede bl.a. en søgeordsanalyse, konkurrentanalyse og trendanalyse, så vi kunne fordele arbejdsindsatsen. Det har resulterede i mange topplacering på konkurrenceprægede søgeord i branchen. Den organiske trafik består i dag af 50 % af alt trafik på sitet.
Google Ads var et af de tiltag, som blev prioriteret efter få måneders SEO-arbejde. Selve opsætningen af Adsinkluderede en kombination af Google Shopping, søgeordskampagner og en stærkt remarketing. Resultaterne på Adwords afspejler solide afkast på ROAS (return-on-advertising-spend) med 6:1 på ren profit og 30:1 på omsætningen. Med andre ord, fik de seks kroner tilbage for hver krone, de lagde i Google Ads. Dette er set over hele perioden og er ikke blot et uddrag af data.