Ved hjælp af Tag Manager kan du nemt og hurtigt oprette, redigere og administrere dine tags fra en enkelt platform. Dette betyder, at du ikke længere behøver at ændre din kode på hjemmesiden for at implementere nye tags. Du får dermed mere kontrol over, hvad der sker på din hjemmeside, da du kan oprette og administrere dine tags direkte gennem Tag Manager-konsollen.
Tag Manager arbejder sammen med en lang række af de andre Google-værktøjer, som du måske allerede kender i forvejen. Dette gælder bl.a. Google Analytics, AdWords, Firebase og mange flere. Alt dette gør det meget nemmere og overskueligt for dig at samle alle dine data på én enkelt platform.
Google Tag Manager er et vigtigt værktøj for dig og din virksomhed, som ønsker at få mest mulig værdi ud af den måde, dine brugere interagerer med hjemmesiden på. Tag Manager gør det nemmere at administrere og organisere tags, der bruges til at spore og analysere data på din hjemmeside. Dette betyder, at du får adgang til dataen på en enkel og overskuelig måde.
Med Tag Manager behøver du ikke være et kode-geni, og det betyder at du slipper for at ændre koden på din hjemmeside for at implementere nye tags. Du kan i stedet oprette og administrere tags direkte gennem Tag Manager-konsollen, hvilket sparer dig tid og forbedrer din overordnede effektivitet.
Tag Manager har en række kontrol- og sikkerhedsmuligheder, herunder tilladelse til at give adgang til specifikke brugere og kontrol over, hvornår og hvor ofte tags opdateres. Dette sikrer, at du har fuld kontrol over dine data og du kan hermed beskytte din hjemmeside mod uønskede ændringer.
Google Tag Manager er derfor et værdifuldt værktøj for dig, der ønsker at få et nemt og overskueligt overblik over dine tags på din hjemmeside. Det gør det nemmere at administrere dine tags, integrere med andre Google værktøjer og sikre kontrol og sikkerhed.
Er du i tvivl om, hvordan du opretter Google Tag Manager? Så læs med her:
At oprette en Google Tag Manager kan få nogle virke som en simpel proces. Herunder får du en trin for trin guide, der viser hvordan du gør.
Trin 1: Opret en Google Tag Manager-konto. Gå til siden https://tagmanager.google.com og opret en konto ved at logge ind med din Google-konto eller oprette en ny en.
Trin 2: Opret en container. Når du har oprettet en konto, skal du oprette en container til din hjemmeside. Dette er en virtuel kasse, der indeholder alle dine tags og regler. Vælg “Opret en ny container” og følg derefter vejledningen for at oprette en container til din hjemmeside.
Trin 3: Implementer Tag Manager-koden på din hjemmeside. Efter oprettelse af en container vil du blive præsenteret for to stykker kode, der skal implementeres på din hjemmeside. Placer den ene kode i header-sektionen og den anden i footer-sektionen af din hjemmeside.
Trin 4: Konfigurer tags. Nu er det tid til at konfigurere og oprette dine tags. Dette kan gøres ved at gå til “Tags”-fanen i Tag Manager-konsollen og oprette nye tags ved at vælge den ønskede tag-type og konfigurere indstillingerne.
Trin 5: Konfigurer regler. Regler bruges til at bestemme, hvornår tags skal udløses. Du kan oprette regler ved at gå til “Regler”-fanen i Tag Manager-konsollen og oprette nye regler ved at vælge de ønskede betingelser.
Trin 6: Verificér installationen. Brug Tag Manager-debugger eller Google Tag Assistant til at verificère, at din Tag Manager-kode er korrekt implementeret og at tags udløses korrekt.
Implementering og håndtering af Google Tag Manager er for mange en tidskrævende og kompleks proces. Vi tager dig derfor i hånden under processen, så du også får en dybere forståelse for, hvordan din forretning får mest muligt ud af Google Tag Manager. På denne måde undgår vi også unødvendige fejl, der blokerer for en succesfuld implementering. Vi hjælper dig med at konfiguere og analysere data fra Google Tag Manager, så du kan træffe mere informerede beslutninger om din virksomheds online tilstedeværelse. Med vores hjælp kan din virksomhed undgå dyre fejl og drage fordel af alle goderne ved Google Tag Manager.
Vores rådgivere hjælper dig fra start til slut
IT Stack kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af Google Tag Manager ved at optimere og automatisere dine tracking-tags. Vi er eksperter inden for værktøjet og kan hjælpe dig med at sikre, at dine tags er korrekt opsat og konfigureret, så du får det mest nøjagtige og relevante data fra din hjemmeside. Lad IT Stack hjælpe dig med at få mest muligt ud af din Google Tag Manager-konto.