SEO behøver ikke at være dyrt

SEO er en langvarig investering for jeres virksomhed.

Hos IT Stack er vi stolte over, at kunne præsentere services indenfor SEO, som tilgodeser hver enkelt firmas behov og ressourcer. Hos os får I SEO i øjenhøjde, som sikrer gode resultater for alle typer virksomheder.

Du får SEO uden binding hos et professionelt team, der arbejder med virksomheder på en personlig og imødekommende manér. Vi lever af jeres vækst og sikrer en komplet opdatering af jeres online markedsføring, uanset størrelsen på virksomheden.

Indholdsfortegnelse

photo-1519692933481-e162a57d6721

SEO: Et grundelement på nettet

SEO er et vigtigt element at tage i betragtning, når man som virksomhed er online. SEO er ikke nyt, men det bliver en mere og mere anerkendt strategi, specielt også hos de mindre virksomheder.

Hvad der ofte mangler på markedet, når man snakker udbydere af SEO, er en differentiering af virksomhedernes behov og budget. Den lille lokale cykelhandler har ofte hverken brug for, eller råd til, at betale ligeså meget for SEO som giganterne.

Det bliver derfor vigtigt at forstå virksomhedernes behov, også selvom de er små. Vi oplever ofte at nye kunder søger et bureau, som kan sætte sig i deres sted – hvad er der reelt brug for, hvad kan de selv byde ind med og hvordan kan SEO skræddersyes til deres budget. 

Det handler om, at få SEO ned i et prisleje, hvor alle kan være med. 

Hvad er SEO?

SEO står for ’search engine opimization’, hvilket er et koncept, som kan virke komplekst og teknisk, når folk først hører om det. Det er heldigvis ikke så slemt som det lyder – det omhandler blot en optimering af jeres hjemmeside, så den stemmer overens med søgemaskinernes krav til deres placeringer. Har man en SEO-venlig hjemmeside, har det betydning for virksomhedens visninger i søgemaskinerne og derved en betydning for den generelle omsætning.

Hvorfor er SEO vigtigt?

SEO kan være en altafgørende overvejelse, når man som mindre virksomhed vil overleve på nettet. Men hvorfor er SEO så vigtigt?

Vi har stor erfaring med SEO for små og mellemstore virksomheder og vi ved, at SEO kan betale sig. Vi har mange cases, hvor SEO har været altafgørende for firmaets omsætning. 

En optimering skaber flere organiske besøg

Vi oplever gang på gang, at SEO viser sine fordele, selv for de mindste virksomheder. For mange af vores kunder, har implementeringen af SEO betydet en mærkbar fremgang i deres organiske besøg. Det betyder altså, at flere og flere af kunderne bliver dirigeret fra søgemaskinerne, helt uden hjælp fra annoncer.

Du kan læse mere om vores samarbejde med isenkræmmeren Roba.dk nedenfor. Roba fik en stærk placering i søgemaskinerne efter implementeringen af SEO med mere end 50 ord i top 3 og en forøgelse med 350 % flere organiske besøg. 

Roba - Isenkræmmer

350% flere organiske besøg

SEO gør dig synlig for kunderne

SEO er din direkte forbindelse til kunderne online - hvis potentielle kunder ikke kan finde dig, kan det have konsekvenser for din omsætning. Helt simplificeret giver SEO synlighed og synlighed giver salg.

Nedenfor kan du læse mere om vores samarbejde med Schandorf Fitness, som gerne ville blive mere synlig i søgemaskinerne som personlig træner i Odense og omegn. 

Schandorf Fitniess

20 keywords i top 10 

Du finder dine styrker online

Selv de mindste virksomheder kan have gavn af SEO. Det handler primært om at forstå virksomhedens styrker og bruge dem i forlængelse af søgemaskinerne. Har man en speciel niche, er det oplagt at tage udgangspunkt i dette, da det altid er godt at skille sig ud.

En niche kan være mange ting. På linket nedenfor kan du læse mere om samarbejdet med Sponz MTB Center, som har brandet sig selv på mtb-events og abonnoment-baseret tjenester. Her kan de skille sig ud i en branche, der har stor konkurrence. 

Sponz MTB center

10 relevante keywords i top 3

Find den rigtige samarbejdspartner

Mange virksomheder giver op på SEO inden de overhovedet er begyndt, da priserne ofte er meget høje. De største firmaer betaler gerne prisen for en konkurrencedygtig optimering, men mange af de lokale virksomheder i Danmark, kan ikke følge med prissatsen.

Det er altafgørende at finde den rigtige samarbejdspartner, når man skal betale for SEO. Men hvad er en god samarbejdspartner?

En forståelse for virksomheden og for SEO

En skarp SEO-udbyder ser en virksomhed, for hvad den er. Hvad er der brug for og hvad skal der bruges penge på - SEO skal serveres i øjenhøjde, så virksomheden får et reelt indblik i fordelene ved en optimering.

Forstå jeres forventninger til processen

Hvad kan man forvente af et SEO-bureau? Man kan forvente meget - men de vigtigste tiltag kan skæres ud i fire punkter:

  • Analyse
  • Forventningsafstemning
  • Involvering
  • Rapportering

Din samarbejdspartner skal udarbejde en grundig analyse af din virksomhed og forstå de grundlæggende behov for en SEO-implementering. Derudover skal I være i stand til at forventningsafstemme, så forløbet tilgodeser begge parter – her er det specielt vigtigt at forhøre sig om involveringen i processen. Kan I selv implementere dele af SEO-arbejdet?

Afslutningsvis er det vigtigt at kræve rapportering gennem processen. Derved kan I se præcis hvor pengene bliver brugt og hvordan ressourcerne skal prioriteres.

Uddelegering og forhandling af arbejdet

SEO koster penge - det er uundgåeligt. Spørgsmålet er, hvor meget det koster. Svaret er meget forskelligt, da SEO sjældent har en standardpris. Én ting er dog sikkert - prisen skal afspejle arbejdet der lægges i det. Involveringen fra jeres side kan derfor blive et vigtigt element i prissatsen.

Hvis I som virksomhed selv kan gøre en indsats på de grundlæggende områder, sparer I bureauet en masse tid, der kan bruges andetsteds. Involvering fra kundens side, er noget vi har haft stor succes med. Det kan være hjælp til områder som:

  • Udarbejdelse af tekster
  • Metabeskrivelser
  • Title tags
  • HTML- og linkstruktur

Hvis en samarbejdspartner ikke lader virksomheden hjælpe, kan man undre sig over, hvor samarbejdet egentlig ligger.

Nedenfor kan du læse mere om vores samarbejde med Butik Kamille, som blev inkluderet i processen og hvor personalet løftede mange digitale opgaver selv.

SEO er ikke en fast størrelse

Kan SEO gøres billigt?

Som SEO-udbyder skal man forstå virksomhedens behov - har de aldrig rørt ved SEO før eller har de allerede implementeret de første skridt på vejen? Denne forståelse bunder i kundens ønsker og behov. Hvad kan SEO gøre for dem, hvad er realistiske mål og hvordan kan det derefter udføres til den billigste pris?

Kan SEO skræddersyes?

Det handler om, at få SEO ned i prisleje, der tilgodeser den enkelte virksomhed. Vores inkludering af kunden viser, at SEO kan være en tjeneste, der kan justeres til alle virksomheder. Her er der netop tale om et succesfuldt samarbejde, hvor man hjælper hinanden.

I stedet for at bruge et kæmpe beløb i starten af udviklingen, spreder vi beløbet ud og ser tiden an. I kan lade SEO virke over tid, hvilket giver jer et godt fodfæste i processen, hvor I selv styrer farten. Og fordi vi tilbyder SEO uden binding, kan I selv bestemme hvor meget SEO, der er nok til virksomhedens behov.

Stil forventninger til dit bureau

Hvad får jeg ud af SEO?

SEO koster penge, da implementeringen ofte indebærer opgaver, som kun specialister kan løfte. Som SEO-bureau skal vi projektlede og eksekvere, hvilket kræver mange ressourcer fra vores side. Man skal som SEO-udbyder være i stand til at optegne skarpe strategier og analyser, samt have stort kendskab til aspekter som bl.a. link-building, der både er komplekst og tidskrævende. 

Hvordan skal processen forløbe sig?

Når det er sagt, skal man som bureau også kunne forstå en virksomheds reelle behov for SEO. For virksomhederne der er helt nye i SEO-verdenen, er det en god idé at starte med små skridt og med små priser. Men hvordan kan man have indflydelse på processen, når man ikke selv er ekspert?

Det er vigtigt at forventningsafstemme med sit SEO-bureau inden implementeringen, således man undgår alt for dyre prissatser. De første tiltag i SEO er nemlig de vigtigste og ofte også dem, som du kan have indflydelse på og blive inkluderet i.

Drengene fra IT Stack skuffede ikke! De har været med mig hele vejen med både sparring, vejledning og sørget for, at de mindste detaljer spillede 100%. Jeg har fået den fedeste hjemmeside, og er fuldt ud tilfreds med forløbet og deres service.
IT Stack har hjulpet med vores Facebook Annoncering samt Google Adwords. Vi været meget tilfredse med både resultater og arbejdsindsatsen. Vi kan klart anbefale IT Stack til andre B2B-virksomheder.
Brian Jacobsen
Bikedesk
Jeg kan kun anbefale et samarbejde med IT Stack . De har lagt et stort arbejde i optimeringen af min hjemmeside, hvor SEO og Google Adwords er særdeles grundigt udført
christian juhler
Få en snak om SEO med Christian

Tlf: 78 70 31 43

Skal vi hjælpe dig med SEO?

IT Stack kan hjælpe med rådgivning, eksekvering og undervisning i SEO. Sammen kan vi finde jeres SEO-potentiale og en strategi til at udnytte det bedste muligt. 

Se et lille udvalg af vores arbejde

pc på bord med tekst på skærmen

Få en uforpligtende snak

Tag en snak med Christian eller Nikolaj, og bliv klogere på hvilke aktiviteter du bør prioritere.