TimberNest

Timbernest-mobil

Timbernest havde et ønske om at skabe en ny online identitet, med en simpel hjemmeside, der gav plads til et større fokus på møblerne. Timbernest er et odenseansk firma, der designer og producerer møbler i træ, udelukkende fra danske skove. Tanken bag møblernes design, er fokus på det sociale samvær. Møblerne skal udfordre måden, vi herhjemme er sociale på. Møblerne inviterer til, at dem som benytter dem, engagerer sig i samværet med hinanden. Du kan i dag finde Timbernest møbler flere steder i landet - eksempelvis også på flere forskellige festivaler, zoologiske haver, gågader og institutioner.

Rene linjer og et minimalistik udtryk var fokus

Formålet var at skræddersy et nyt univers online, der gav plads til et langt større produktfokus. Ved at fjerne alt ‘støj’ og unødvendige detaljer, samt i stedet fokusere på et rent og simpelt udtryk, fik Timbernest en ny online identitet, hvor der i stedet kunne lægges kræfter i storytellingen. Processen foregik ved hjælp af et tæt arbejde, hvor der var plads til at sparre en masse undervejs. Vi producerede mockups, som kunden kunne godkende løbende, og dermed være en stor del af designprocessen. Det var vigtigt at den nye online identitet afspejlede Timbernest’s ånd. 

Timbernest logo

Gitte Grove Poulsen | Marketing Manager

Vi har længe haft et ønske om at få en hjemmeside, der afspejlede samme kvalitet som vores produkter. Så vi besluttede os for at tage fat i IT Stack og begynde fra bunden med at bygge en ny. Samarbejdet med IT Stack har været fortræffeligt. De har været gode til at lytte sig ind på vores behov og har formået at finde en løsning, der både er i tråd med god hjemmesidepraksis og samtidig passer på vores forretningsmodel og smag. 

De har været behjælpelige med svar på spørgsmål og har taget godt hånd om os hele vejen igennem forløbet. Vi er fuldt ud tilfredse med det færdige produkt og har i øvrigt fået rigtig god feedback på den nye hjemmeside. Den har kun været live i et par uger, men vi kan allerede nu se at den konverterer bedre end den gamle.

Møblernes formål og historie i centrum

Timbernest har fået et nyt online visitkort. På hjemmesiden finder du derfor både billeder fra Timbernest’s samarbejder, infografikker omkring møblernes produktion og bæredygtighed, samt illustrationer og videoer, der viser møblernes sociale funktion. Timbernest startede som et semesterprojekt – og pludselig blev prototypen startskuddet for de 10 første Timbernest møbler, produceret til Tinderbox festival i Odense. Tankegangen bag møblerne, passede perfekt ind i en festival, som et element, der kunne bidrage til en mere hyggelig og social atmosfære. Udover det sociale aspekt, prioriteres bæredygtighed utrolig højt, i deres arbejde med at producere træmøbler. Det blev derfor vægtet højt at dedikere et helt menupunkt, udelukkende til at beskrive de bæredygtige tiltag, som Timbernest har gjort sig i design- og produktionsprocessen. Eksempelvis passer de på danske skove og træer, ved at plante to træer, for hvert eneste træ de benytter til produktionen af møbler.

Simplificering af bestillingsprocessen

Det skulle være nemt for potentielle kunder, at bevæge sig rundt på hjemmesiden, og hurtigt finde frem til nyttig information omkring møblerne. Vi simplificerede bestillingsprocessen på hjemmesiden, så interesserede nemt og hurtigt kan udfylde en kontaktformular, hvis de ønsker at bestille Timbernest’s produkter og service. Med det nye online univers, har Timbernest fået en form for ‘virtuelt showroom’ der kan servicere kernemålgrupper, såsom offentlige erhverv og institutioner. De har fået en tilgængelig platform, der udtrykker Timbernest’s værdier og arbejde. 

 

Timbernest mobil