Vestmark logo

Man skal sidde godt - også på nethandlen

Situationen

Vestmark er en virksomhed, som har solgt havemøbler i over 30 år. De specialiserer sig i det lækre udeliv, hvor design og funktionalitet mødes og skaber perfekte udearealer til danskerne. De befinder sig i Assens på Fyn, hvor de, via deres fysiske butik, viser deres store udvalg af havemøbler frem.

Vestmark har importeret havemøbler fra Fjernøsten siden 1989 og har to af de dygtigste personer bag sig – Marianne og Thomas, som driver virksomheden, har mange års erfaring på bagen. Vestmark har over de seneste år skiftet strategi, da de er gået fra en salg i B2B til B2C. Det vil sige, at de nu hjælper både private og erhvervskunder med indretningen udenfor.

Deres store erfaring i industrien, har sikret dem specialiseret og kompetent viden – de har bl.a. ændret produktsortiment, baseret på en kvalitetsvurdering, hvor mærket LIFE er blevet en stor del af deres forretning. Da vi først fik kontakt med Vestmark, havde de brug for et online udtryk, der passede til deres nye profil. 

Vestmark havemøbler

Resultatet

Ud fra en grundig gennemgang af Vestmarks daværende situation, så IT Stack ingen grund til at udvikle en helt ny hjemmeside, men derimod at udarbejde et nyt design. Samarbejdet blev indgået ud fra et strategisk synspunkt, da vi konkluderede, at Vestmark havde brug for en ambitiøs plan for deres digitale strategi.

Vi implementerede et nyt design på deres webshop, der blev udviklet med brugervenlighed i tankerne. Dette inkluderede en menu med intuitiv struktur, hvor kunderne får en god brugeroplevelse, når de browser siden. 

Vestmark havde fået implementeret SEO før vi blev koblet på som samarbejdspartner. Det havde været en succes, men var ikke blevet vedligeholdt. Vi fik derfor igangsat en ny indsats, der skulle genvinde placeringer. Med en grundig vedligeholdelse af teksterne, har vi kunne få Vestmark på rette kurs endnu engang.

Vores seneste tiltag til Vestmarks digitale strategi har været Google Ads. De viste rigtig fine resultater efter vi havde implementeret SEO på hjemmesiden, og vi konkluderede derfor, at de var klar til annoncering. Med Vestmarks mange års erfaring, hjalp de os med at skabe kontakt til det rigtige kundesegment. 

Webshop

SEO

Nyhedsbrev

Annoncering

Hvordan og Hvorfor

Et vigtigt samarbejde

Efter flere indledende samtaler, blev det besluttet at Vestmark skulle have et helt nyt design på webshoppen. Vi kunne se, at Vestmark havde en historie med SEO, men ikke havde fokus på optimeringen mere. Vores samarbejde skulle derfor stille skarpt på Vestmarks digitale udtryk og give dem bedre forudsætninger – der var nemlig ingen tvivl om, at Vestmark allerede var en succesfuld hjemmeside, der bare manglede et ekstra spark i den rigtige retning.

Udrustet til en digital fremtid

Fordi Vestmark havde rigtig meget erfaring i branchen, var de en stor del af processen, og er det stadigvæk. Selvom webudvikling og hjemmesidedesign er langt fra en verden med havemøbler, var det alligevel vigtigt at inkludere Marianne og Thomas i arbejdet. De forstod sig på deres kundegrupper og vi kunne sparre med dem i forhold til mange tiltag på hjemmesiden. Vi opdaterede dem løbende i processen og inkluderede dem i arbejdet, hvilket har sat dem i en meget stærkere position til fremtiden.

SEO

Vestmark havde allerede haft succes med SEO, men stoppet optimeringen efter et stykke tid. Vi begyndte derfor igen at opdatere og udarbejde nye tekster til dem. Der bliver stadig optimereret på deres SEO, og fremtiden bringer mange nye tiltag med sig. Et af de vigtigste er en komplet optimering af alle kategorierne i deres webshop, således kunder kan finde frem til alle produktkategorier, som Vestmark tilbyder. Netop fordi de har introduceret en lang række kvalitetsprodukter fra mærket LIFE, er det vigtigt at skabe synlighed på netop denne profil. 

Det fortsatte SEO-arbejde har givet Vestmark et stærkt udgangspunkt på et marked, som kræver at, man gør lidt ekstra. Med en stadig løbende optimering, har Vestmark mærket en markant stigning i organiske besøg og de har scoret mere end 20 søgeord i top 3. 

AdWords

Google Ads blev implementeret som et supplement til SEO og skulle yderligere løfte Vestmarks online markedsføring. Med Google Ads blev den digitale strategi skærpet med søgeordskampagner og en solid re-marketing strategi. 

Google Ads kan i Vestmarks tilfælde hurtigt blive uprofitabelt, da man kan konkurrere med Bilka og andre giganter på markedet. Derfor har vi brugt en stor tid på at analysere hvilke tiltag, som fungerer godt og er profitable og simpelthen duplikere den indgangsvinkel. Det har skabt solide resultater på Adwords. 

Resultater

0 %
øget konverteringsrate
0 %
flere organiske besøg
+ 0
søgeord i top 3

Se mere af vores arbejde

pc på bord med tekst på skærmen

Få en uforpligtende snak

Tag en snak med Christian eller Nikolaj, og bliv klogere på hvilke aktiviteter du bør prioritere.