viiral logo

Viiral - fra norge til danske apoteker

Situationen

Viiral er et norsk firma som producerer naturlige produkter til det nordiske velvære – deres lancering af en naturlig og forebyggende næsespray har sat dem i søgelyset hos både forbrugere og apoteker, da sprayen er nyskabende og anderledes end de nuværende produkter på markedet. 

Viiral har et stærkt team bag sig, bestående af mange forskellige specialister. De tror på, at den rigtige vej til et godt helbred, er den naturlige vej – Viiral er derfor grundlagt på principper om ærlighed, gennemsigtighed og troværdighed i en branche, hvor disse nødvendigvis ikke er en selvfølge.

Viiral

Resultatet

Vores samarbejde med Viiral bunder i deres ønske om en dansk markedsføring. For at give Viiral en reel chance på det danske marked, skulle deres branding stå skarpt. En stor del af vores arbejdet har bestået i at opstille en stærk digital strategi for deres markedsføring, der skaber en god bruger-rejse.

Vi udviklede en ny webshop til deres danske hjemmeside, med fokus på et simpelt og gennemskueligt design. Webshoppen skulle afspejle Viiral og deres værdier – gennemskuelig og troværdig. Vores fokus var en dansk webshop, hvor det skulle være nemt og hurtigt for de danske kunder at købe Viiral fra en sikker og pålidelig hjemmeside. 

Vores største tiltag har været brand awareness, hvor vi har lagt stor vægt på den online markedsføring. Vi opsatte Viiral i Google Ads, som noget af det første, da de skulle have en stor eksponering lige fra starten. Vi udarbejdede en strategi for annoncerne og analyserede relevante søgeord. 

Vi fik koblet Viiral på Facebook-annoncering, som et supplement til Google Ads. Vi opsatte alle deres danske annoncer ud fra en content-plan, hvor materialerne varierede mellem billede og video. 

Webshop

SEO

Nyhedsbrev

Annoncering

Hvordan og Hvorfor

Et samarbejde begynder

Vi startede med et indledende møde med Viiral, hvor de efterspurgte fremgang i deres omsætningen på det danske marked. Vores arbejde har derfor haft stor fokus på markedsføringen af næsesprayen. Vi har tilbudt Viiral vores ekspertise i forhold til rådgivning og vejledning om den danske markedsføring. 

God kommunikation

Viiral har budt på et spændende samarbejde, fyldt med sparring – vi har kunne tilbyde hinanden en masse viden og derfra udvikle den helt rette strategi. Da processen begyndte, var det vigtigt for os at møde Viiral i øjenhøjde, således vi kunne markedsføre deres brand bedst muligt.  

I vores samarbejde med Viiral har succesen ligget i den hurtige udførelse af opgaven, hvor vi har været agile i arbejdet. Her var der ikke langt fra tanke til handling og strategien blev udført kort tid efter godkendelsen. Dette har været en vigtig faktor for Viirals markedsføring. 

AdWords

Vi så annoncering som et vigtigt led i en succesfuld og skarp markedsføring, og Google Ads blev derfor en stor prioritet. Der gik ikke lang tid før Viiral havde annoncering kørende og vores opsætning af AdWords fokuserede hovedsageligt på at skabe opmærksomhed på den nye og anderledes næsespray. 

Facebook

Vi blev enige om, at Viiral skulle markedføres på Facebook med det samme – derfor blev Facebook-annoncering et supplement til Google Ads-kampagnerne, hvor Viirals brand skulle synliggøres hos de danske forbrugere. Vi vidste, at Facebook-annoncering er et værktøj, som sikrer en direkte forbindelse til potentielle kunder og giver virksomheden en vigtig indsigt i de forskellige kundesegmenter. Vi gav derfor Viiral et rigtig godt udgangspunkt i deres forståelse for det danske marked. 

Relevante links

Se mere af vores arbejde

pc på bord med tekst på skærmen

Få en uforpligtende snak

Tag en snak med Christian eller Nikolaj, og bliv klogere på hvilke aktiviteter du bør prioritere.